در حال بارگذاری
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

افزایش ۱۱۶ درصدی تولید گندم در شیروان

شماره خبر : 2272 - https://asreatrak.ir/short/N30p7

رئیس اداره جهاد کشاورزی شیروان گفت: گندم‌کاران شیروانی ۲۶ هزار و ۲۸۳ تن گندم به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده‌اند که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

 محمدصادق رضاقلی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۶ هزار و ۲۸۳ تن گندم توسط کشاورزان زحمت‌کش تحویل مراکز خرید تضمینی شده است.

 وی ادامه داد: در سال گذشته میزان خرید گندم به مقدار ۱۲ هزار و ۲۲۸ تن بوده و امسال میزان خرید گندم تضمینی چیزی بالغ بر ۱۱۶ درصد افزایش داشته که از میانگین استانی ۸۳ درصد نیز بیشتر است.

 رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شیروان با بیان این که در سال زراعی گذشته تولیدم گندم شهرستان از میانگین استانی هم کمتر بود، گفت: امسال تولید گندم در شیروان رقم بالاتری دارد و انتظار می‌رود به ۳۳ هزار تُن نیز برسد.

 وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که به این دلیل که کشاورز بخشی از گندم را به صورت بذری برای مصرف زراعت سال آینده، فروش به علوفه فروشان، برای مصرف دام خود و دسترسی بیشتر به نقدینگیِ سریع‌تر وارد چرخهٔ خرید تضمینی نمی‌کنند، میزان آمار گندمی که به مراکز خرید گندم تضمینی تعلق دارد؛ کمتر از مقدار واقعی آن است.

 رئیس جهاد کشاورزی شیروان در ارتباط با مراکز خرید گندم تضمینی تصریح کرد: سه مرکز خرید گندم تضمینی اعم از کارخانه آردسازی ساعد، کارخانه آردسازی مطیع و مرکز تعاون روستایی که به عنوان مباشر جهاد کشاورزی در منطقه لوجلی است، وجود دارند که گندم کشاورزان را در شهرستان دریافت می‌کردند.

 وی در خصوص عوامل رشد تولید گندم گفت: بعد از نزولات جَوی که در بهار امسال داشتیم و با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها که توسط جهاد کشاورزی و همکاران ما در توجیه کشاورزان بود، میزان رشد تولید افزایش یافت.

 رضاقلی‌زاده تصریح کرد: ترویج و توصیه همکاران ما به فروش گندم به مراکز خرید گندم تضمینی، به این دلیل که گندم یک کالای استراتژیک است و قوت غالب مردم را تشکیل می‌دهد، بوده است تا وارد چرخهٔ خارج از تولید نان نشود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم باعث ورود ۴۶۰ میلیارد تومان نقدینگی به شهرستان و بین کشاورزان شده که باعث رونق در سایر بخش‌های جامعه و اقتصادی مردم خواهد شد.

 مصاحبه از: احسان حق‌بین

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات